سرخط خبرها

موارد مثبت ابتلا به هاری در خراسان رضوی به ۳۴ مورد رسید| ارسال تقاضای راه‌اندازی ستاد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به استانداری

  • کد خبر: ۱۷۱۳۲۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
  • ۱
موارد مثبت ابتلا به هاری در خراسان رضوی به ۳۴ مورد رسید| ارسال تقاضای راه‌اندازی ستاد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به استانداری
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۴ مورد مثبت ابتلا به هاری در حیات وحش استان شناسایی و ثبت شده است.

دکتر محمدرضا بهروزیان شریف در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ نمونه مشکوک ابتلا به هاری دریافت شده که تاکنون از ۳۸ موردی که نتیجه آزمایش آن مشخص شده، ۳۴ مورد به هاری مبتلا بودند.

وی ادامه داد: از این ۳۴ مورد نیز ۲۸ قلاده سگ و بقیه شامل یک قلاده شغال، ۲۲ راس گاو و سه قلاده گربه بودند.

بهروزیان با بیان اینکه خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته هیچ موردی از ابتلای انسان به این بیماری کشنده گزارش نشده، اظهار کرد: برای کنترل بیماری هاری در حیوانات، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در دستور کار است. امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۵ هزار قلاده سگ واکسیناسیون شوند. در همین راستا طی سه ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد عملیات واکسیناسیون این دسته از حیوانات با واکسینه کردن ۳۵ هزار و۶۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار در استان انجام شده است.



رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر پوشش واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار به ۸۰ درصدبرسد، بروز بیماری هاری در جمعیت انسانی را به صفر خواهد رساند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مساله ما در خراسان رضوی ما افزایش فراوان سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است، گفت: با توجه به حساسیت این موضوع درخواست تشکیل ستاد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را به استانداری خراسان رضوی اعلام کرد‌ه‌ایم.

بهروزیان اضافه کرد: با فعال شدن این ستاد سگ‌های بدون‌صاحب زنده‌گیری خواهند شد و پس از آن عملیات عقیم‌سازی، واکسیناسیون و سپس رهاسازی آن‌ها انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
بنویسید ستاد ساماندهی سگ های ولگرد بی صاحب؛
ولی بخوانید ستاد کشتار سگهای بی پناه و بی آزار...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->